Lévai Zoltán, a BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék professzora múlt héten levelet írt Újbuda városgazdálkodási igazgatójának: azt kéri, a hallgatók kérésére építsenek lépcsőt BME-hez közeli, Goldmann téri buszmegállóhoz. Itt naponta diákok ezrei járnak buszokhoz, villamosokhoz.

Hiába könyörög járdáért a BME-s professzorS

Hiába könyörög járdáért a BME-s professzor

A probléma az, hogy a 212-es busz megállójához több méterrel arrébb feleslegesen le-, aztán fel kell lépcsőzni, az utasok ezért inkább a megállóhoz jóval közelebbi domboldalon rövidítenek, lesodorva a földet a járdára.

Hiába könyörög járdáért a BME-s professzorS

Az érintettek nyilvános táblával már kérték az illetéseket, hogy tegyenek valamit az ügyben, de eddig egy próbálkozás sem vezetett eredményre. Lévai nyílt levelére viszont válaszolt a polgármesteri hivatal, de a professzor és a többi járókelő kérését elutasították:

A Goldmann György téren , a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem étterme előtti rész átépítését, járda és lépcső kialakítását Önkormányzatunk nem támogatja.

A buszmegállóhoz vezető út jelenleg 40 méter hosszú, az ön által javasolt járdaszakasz 30 méter. A 10 méterrel rövidebb gyalogos megközelítésért a járdát kiépíteni nem gazdaságos.

A tavasz folyamán a lemosódott földet elszállíttatjuk, a meglévő korlátot meghosszabbítjuk és ismételten növénytelepítést végzünk az átjárás megakadályozása érdekében.

Igaz, a földet időnként elszállítják, de az újratermelődik. Esős időben a járda teljes szélességében pocsolya. A hivatalban nem ismerik a járókelők viselkedését: a korlát meghosszabbítása nem segít (átbújnak alatta), bármilyen növényt telepítenek, azt kitapossák, még mielőtt megerősödne. De ki is kerülhetik.

A környezetpszichológia bevett módszere, hogy figyelik az emberek valós mozgását a térben, és csak ezek után alakítják ki a járdákat. A BME-nél pedig láthatóan igény lenne arra a másik járdára, pontosabban a lépcsőre, hogy ne kelljen föl-le lépcsőzni. Akkor is, ha csak tíz méterrel rövidebb: ugyanis nem a hossz az egyetlen tényező, ami meghatározza, milyen útvonalat használnak az emberek.

Hiába könyörög járdáért a BME-s professzorS

A professzor még látványtervet is készített a lépcsőhöz. Nem lenne olyan nagy dolog, tényleg pont erre nem futja az önkormányzatnak?